Oppitunneilta ja koulutilaisuuksista opiskelija voi lukiolain mukaan olla poissa vain sairauden takia tai saatuaan etukäteen luvan poissaoloon.
Huoltajan tehtävänä on selvittää alaikäisen opiskelijan poissaolot Wilmassa. Jos kyseessä ei ole sairaspoissaolo eikä etukäteen pyydetty lupa, niin merkitse poissaolo luvattomaksi. Tarkistathan, että ilmoitusasetuksesi ovat kunnossa, jotta saat tiedon uusista viesteistä, tiedotteista ja tuntimerkinnöistä haluamallasi tavalla: Avaa Wilman selainversiossa oikean yläkulman asetuskuvakkeen kautta Ilmoitusasetukset.
Etukäteen voi pätevän syyn perusteella pyytää lupaa poissaoloon:
- yksittäiseksi tunniksi aineenopettajalta Wilma-viestillä
- 1-5 päiväksi ryhmänohjaajalta Wilman lomakkeella (Wilman selainversiossa välilehti Hakemukset ja päätökset)
- pidemmäksi ajaksi rehtorilta Wilman lomakkeella (Wilman selainversiossa välilehti Hakemukset ja päätökset).
Wilman tunnusasioissa voit olla yhteydessä lukiosihteeriin.