Vårdskuld och tekniska problem skapar köer i hälsostationernas telefontjänst i Esbo

2.6.2022 11.05

Under de senaste veckorna har de som ringt hälsostationernas telefontjänst varit tvungna att vänta flera dagar på återuppringning, i synnerhet då det gäller hälsostationerna i Stensvik, Esboviken, Hagalund och Alberga. Vi kontaktar kunderna genom återuppringning bara en gång.

Hälsostationerna har haft en del nätverksproblem, vilket också påverkar telefontjänsterna. Vi försöker reda ut felen och rätta till dem så snart som möjligt.

Det kommer att ta flera månader innan vi har avvecklat den eftersläpning inom social- och hälsovård som orsakats av coronapandemin. Vår personal arbetar hårt och vi ber kommuninvånarna om tålamod.

Om du vill ge oss respons, kan du göra det på adressen esbo.fi/respons(extern länk, öppnas i ett nytt fönster).

  • Hälsostation