Allmänna försäljningsvillkor för Esbo stads och Esbo Catering Ab:s webbutik
Allmänna försäljningsvillkor för Esbo stads och Esbo Catering Ab:s webbutik
De punkter som ingår i dessa kundavtalsvillkor är försäljningsvillkoren i affären mellan kunden och Esbo stad/Esbo Catering Ab. När kunden betalar godkänner hen dessa villkor och förbinder sig att följa dem. Avtalet uppstår när kunden har betalat och tjänsteleverantören har bekräftat det.
Esbo stad informerar om eventuella ändringar i villkoren i kundavtalet senast en kalendermånad innan ändringen träder i kraft.
Esbo stad som offentligt samfund (FO-nummer 0101263-6)
Esbo Catering Ab (FO-nummer 2716134-9).
Esbo stad och Esbo Catering Ab förbehåller sig rätten att ändra leveransvillkoren och priserna. Priserna inkluderar mervärdesskatt.
Esbo stads och Esbo Catering Ab:s kontaktuppgifter;
Esbo stad
Besöksadress:
Brogatan 11
Köpcentret Entresse, 3 vån.
02770 ESBO
Postadress:
Esbo stads registratur
PB 1
02070 ESBO STAD
e-post: info@espoo.fi
Esbo Catering Ab
Besöksadress:
Klobbskogsvägen 18, 2 vån.
02630 ESBO
Postadress:
Esbo Catering Ab
PB 5111
02070 ESBO STAD
e-post: catering.laskutus@espoocatering.fi
Köp
De produkter och tjänster som köps väljs på webbplatsen kauppa.espoo.fi(extern länk, öppnas i ett nytt fönster) via webbutikslänken genom att de läggs till i varukorgen. Inköpet skickas genom att man betalar innehållet i varukorgen i webbutikens kassa. När du gör inköp godkänner du produktbeskrivningen, leveransvillkoren, produktpriserna och eventuella leveranskostnader.
Om en e-postadress ges vid inköpstidpunkten, skickas beställningsbekräftelsen för inköpet per e-post. Av beställningsbekräftelsen framgår de beställda produkterna/tjänsterna samt priset.
Säsong- och seriekorten är personliga (simhallar och gym)
Serie- och säsongtjänsterna laddas upp på ett befintligt kundkonto, till vilket har kopplats ett armband som kostar tio (10) euro. Armbandet ger tillträde genom ingångsportarna till simbassänger eller gym utan ett separat besök hos kundservicen. Armbandet och de tjänster som det innehåller får inte överlåtas till en annan person. Om man vill överföra de köpta tjänsterna helt och hållet till en annan persons förfogande, bör man höra sig för hos kundservicen.
Borttappade armband (simhallar och gym)
Om armbandet försvinner, kan ett nytt armband kopplas till användarkontot hos kundservicen. Vi kan stänga ett försvunnet armband och överföra innehållet till ett nytt armband.
Åldersgränser för olika tjänster
Åldersgränserna anges närmare för varje tjänst separat.
Giltighetstid
Giltighetstiden för de produkter och tjänster som säljs anges i varudeklarationen för varje produkt.
Användning av tjänster
Den köpta tjänsten kan användas vid de verksamhetsställen hos tjänsteleverantören där den tillhandahålls.
Betalning
Som betalningsförmedlare för webbutiken fungerar Visma Pay (Paybyway Oy, FO-nummer 2486559-4), som är registrerad i registret över betalningsinstitut som förs av Finansinspektionen. Man förflyttar sig till betalning via Visma Pay webbtjänst och på kontoutdraget och fakturan syns Visma Pay eller Paybyway Oy som betalningsmottagare. Visma Pay förmedlar betalningarna till webbhandlaren. Det är tryggt att betala, eftersom uppgifterna om betalningstransaktionen förmedlas via krypterad förbindelse.
Affären uppstår mellan kunden och Esbo stad/Esbo Catering Ab. Webbutiken ansvarar för alla de skyldigheter som hänför sig till affären.
Läs mer om Visma Pay: www.visma.fi(extern länk, öppnas i ett nytt fönster)
Betalningssätt
Via Visma Pay / PayForm-tjänsten kan du betala med nätbankskoder och betalkort (credit/debit). Följande betalningssätt är tillgängliga: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Sparbanken, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Banken, Handelsbanken, Ålandsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard-kort samt Jousto, Everyday och Euroloan.
Kontaktuppgifter till Visma Pay / PayForm-betaltjänsten:
Visma Pay, PayForm, Paybyway Oy (FO-nummer 2486559-4)
E-post: helpdesk@virmapay.com
Telefon: +358 9 31542037 (vardagar kl. 9–16)
Postadress: Laserkatu 6, 53850 Villmanstrand
Helgdagar och undantagsdagar, serviceavbrott och sommartid
Vi ersätter inte de kalenderhelger eller enskilda undantagsdagar då våra verksamhetsställen är stängda.
Leverans
Det sätt på vilket produkten/tjänsten eller nyttjanderätten levereras anges i egenskaperna hos en e-handelsprodukt.
Returneringar
Esbo stads och Esbo Catering Ab:s e-handelsprodukter avviker från sedvanliga e-handelsprodukter och för dem finns inte möjlighet till returnering eller byte. I produktbeskrivningen anges produktens egenskaper och användningsändamål.
Sjukdomsfall, flyttningar, ändringar av köp och penningåterbäringar
Av välgrundade skäl kan giltighetstiden förlängas eller betalningen gottgöras.
Annullering av köp, felansvar och reklamationer
Esbo stads och Esbo Catering Ab:s e-handelsprodukter avviker från sedvanliga e-handelsprodukter och har inga sedvanliga egenskaper för annullering. I produktbeskrivningen anges produktens egenskaper, användningsändamål och möjligheter att annullera produkten.
De tjänster som säljs i webbutiken följer våra allmänna villkor för webbutiken. Oanvända produkter och tjänster som köpts via vår webbutik har inte ångerrätt med stöd av 6 kap. 16 § i konsumentskyddslagen (punkt 11).
Webbutiken har lagstadgat ansvar för fel i fråga om de sålda produkterna. I reklamationsfall ber vi dig kontakta vår kundservice info@espoo.fi eller catering.laskutus@espoocatering.fi.
Konsumenten har rätt att föra eventuella tvister till konsumenttvistenämnden för avgörande.