Tiesitkö, että palautepalveluumme voi kirjautua?

Palautejärjestelmäämme Espoo.fi/palaute tuli viime vuonna yli 36 000 palautetta eli lähes 100 palautetta joka päivä. Joukossa on ollut harmistuneita palautteita siitä, ettei palautepalvelusta saatuun vastaukseen voi vastata. Nyt sekin on mahdollista.
Kun lähetät palautteen kirjautuneena, voit selata lähettämiäsi palautteita ja niihin saamiasi vastauksia. Voit myös kommentoida saamaasi vastausta tai kysyä siitä tarkentavia tietoja. Myös me voimme tarvittaessa kysyä sinulta tarkentavia tietoja, jotta saamme vastattua juuri siihen, mitä kysyt.
Saat luotua itsellesi omat tunnukset palautejärjestelmän etusivun kohdasta ”Kirjaudu sisään”. Jos tarvitset apua, voit pyytää apua Espoo-infon chat- ja puhelinneuvonnasta.
Voit edelleen antaa palautetta myös kirjautumatta ja halutessasi myös täysin anonyymisti. Kirjautumattomille käyttäjille lähetetään vastaus sähköpostitse. Sähköpostitse saatuun vastaukseen ei kuitenkaan pysty vastaamaan.
Kiireellisissä asioissa kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluun.
Palautteiden kestoaiheita ovat auraus ja hiekoitus
Palautteiden määrä on kasvanut vuosi vuodelta, ainoastaan koronavuosi 2020 oli hiljaisempi poikkeus. Pyrimme vastaamaan kaikkiin palautteisiin viiden työpäivän kuluessa ja useimmiten tähän päästäänkin. Ruuhka-aikoina, kuten kovien lumisateiden aikaan, vastaaminen voi venyä.
Viime vuonna saimme 36 138 palautetta, joista suurin osa koski katujen kunnossapitoa ja ympäristöä. Talvella etenkin auraukset ja keväällä hiekoitusten poisto ja roskisten täyttyminen ovat suurimmat syyt antaa palautetta. Myös liikuntapaikoista annetaan paljon palautetta. Latujen kunnossapidosta saamme myös paljon kiitosta.
Kysytyimmistä aiheista olemme koonneet Usein kysytyt kysymykset -sivuja:
Usein kysyttyä aurauksesta ja talvikunnossapidosta
Usein kysytyt kysymykset ympäristöasioista
Usein kysyttyä laduista ja luistelukentistä
Lisää UKK-sivuja löydät Espoo:fi:stä tekemällä haun ”usein kysytyt kysymykset”.