Espoon keskuksen asiointipiste suljetaan - uusi Espoo-info avataan Entressessä

6.6.2022 12.10Päivitetty: 24.8.2022 7.05
Piirroskuvassa kolme ihmistä istuu pöydän ääressä tietokoneella, ja kaksi ihmistä seisoo tablettia katsoen.

Espoon keskuksen asiointipisteen kassapalvelut loppuvat 17.6.2022. Asiointipisteen palveluneuvojat tarjoavat neuvontaa ja digitukea vielä 30.6.2022 asti, jonka jälkeen piste suljetaan kokonaan.

Asiointipisteen korvaa palveluvalikoimaltaan hieman suppeampi Espoo-info, jossa annamme neuvontaa ja opastusta sähköiseen asiointiin. Espoo-info avataan kauppakeskus Entressen kolmannessa kerroksessa, kaupunginarkiston ja kirjaamon aulatilassa 1.8.2022.

Espoo vastaa palvelujen digitalisoitumiseen

Espoon keskuksen asiointipisteen sulkeminen ja Espoo-infon avaaminen on osa Espoon asiointipalvelujen muutosta. Kolme kuudesta Espoon kaupungin asiointipisteestä sulkeutuu vuoden 2022 aikana ja tilalle tulee toisentyyppistä palvelua.

Muutoksen taustalla on erityisesti palvelujen digitalisoituminen, sillä monet kassapalveluja vaatineet asiat hoituvat nykyisin sähköisesti. Espoo-infossa opastamme esimerkiksi, miten kaupungin laskuja voi maksaa, miten HSL-sovelluksen lataaminen ja lähiliikenteen lippujen ostaminen onnistuu, miten matkakortin saa ladattua ja miten tapahtumiin voi ostaa lippuja.

Kassa- ja myyntipalveluja ei Espoo-infossa siis ole, vaan tarjoamme digitukea eli neuvontaa ja opastusta sähköiseen asiointiin. Jatkossa kassa- ja myyntipalveluja saa Kalajärven, Leppävaaran ja Matinkylän asiointipisteistä.

Liikkuva palvelu jalkauttaa Espoo-infon asiakkaiden luo

Espoo-infon henkilöstö alkaa tehdä myös liikkuvaa palvelua. Se tarkoittaa, että viemme digitukea ja palveluneuvontaa suoraan niistä hyötyvien kohderyhmien luokse, esimerkiksi senioreiden palvelukeskuksiin.

Espoo-infojen ja liikkuvan palvelun toiminta muokkautuu vähitellen kokeilujen kautta, yhdessä asiakkaiden kanssa.

”Tarjoamme liikkuvaa neuvontapalvelua Espoo-info-nimen alla alueilla, joilta suljemme nykyiset asiointipisteet. Espoonlahdessa toiminta alkoi jo maaliskuussa, Espoon keskuksessa aloitamme elokuussa ja myöhemmin toiminta käynnistyy myös Tapiolassa. Kartoitamme parhaillaan paikkoja, joihin liikkuva neuvontapalvelumme voisi jalkautua”, kertoo asiointijohtaja Kirsi Remes.

Kerro, minne haluaisit Espoo-infon liikkuvan - vastaa Webropol-kyselyymme (ulkoinen linkki)

Lisätietoja

  • Asiointi
  • Verkkoasiointi