Använd Folkpensionsanstalten FPA:s distanstjänst på Startpunkten i Alberga
Du kan nu använda Folkpensionsanstalten FPA:s distanstjänst på Startpunkten i Navigatorhuset i Alberga. På FPA:s distanstjänst får du personlig rådgivning och via webben kan du sköta samma ärenden som på FPA:s kontor.
Hur fungerar det?
På Startpunkten i Navigatorhuset i Alberga finns en plats med en kunddator som kopplats till FPA:s distanstjänst(extern länk, öppnas i ett nytt fönster). Startpunktens personal hjälper dig vid behov. Startpunkten är öppen måndag-tisdag och torsdag-fredag kl. 12–16.
Hur används FPA:s distanstjänst?
Du kan använda FPA:s distanstjänst när du behöver personlig rådgivning i FPA-ärenden. FPA:s distanstjänst motsvarar de tjänster du får på FPA:s servicepunkter.
Du kan till exempel använda FPA:s distanstjänst när du behöver
- personlig rådgivning och handledning om ekonomiska stöd som ges av FPA,
- hjälp med att ansöka om ekonomiskt stöd hos FPA,
- hjälp med att använda FPA:s e-tjänster.
Obs! Ta med dig ett identitetsbevis och de uppgifter och handlingar som behövs för att sköta dina FPA-ärenden.
Välkommen att sköta FPA-ärenden på Startpunkten i Navigatorhuset i Alberga! Startpunkten i Alberga är öppen måndag-tisdag och torsdag-fredag kl. 12–16.