OmaEspoo-asiointiportaali on avattu - sujuvoittaa verkkoasiointia

19.11.2025 10.00
OmaEspoon etusivu

Espoolaisille on avattu uusi OmaEspoo-asiointiportaali(ulkoinen linkki, avautuu uuteen ikkunaan), joka tuo kaupungin palveluita yhteen paikkaan ja tekee sähköisestä asioinnista sujuvaa ajasta ja paikasta riippumatta. Palveluvalikoimaa laajennetaan vähitellen, mutta jo nyt portaalissa voi antaa palautetta koulukuljetuksista, pyytää digitukea sekä lähettää kysymyksiä ja neuvontapyyntöjä asiointipalveluille. Palvelu on vielä pilottivaiheessa ja sitä kehitetään koko ajan paremmaksi.

Kirjautuneena näet omat yhteydenottosi

OmaEspoosta löytyy myös uusia digikanavia: chatbot Eva, uudistunut chat ja videopuhelumahdollisuus. Lisäksi käytössä on tietopankki, johon on koottu vastauksia yleisimpiin kysymyksiin. Palveluja voi käyttää joko anonyymisti tai kirjautuneena suomi.fi-tunnistautumisella. Kirjautunut käyttäjä näkee omat yhteydenottonsa, niiden käsittelyvaiheet sekä aiemmat asiointinsa. Portaalista löytyy myös linkit kaupungin muihin digipalveluihin.

Eva-chatbot, chat ja videopuhelu löytyvät OmaEspoo-asiointiportaalin lisäksi Espoo.fi-sivuilta. Ajatus on, että OmaEspoon palveluvalikoima kasvaa pikkuhiljaa. Kun joku nykyinen verkkopalvelu tulee elinkaarensa päähän, sen uusi versio voi löytyä OmaEspoosta. Tavoite on, että tulevaisuudessa kuntalainen löytää samasta paikasta tarvitsemansa palvelut.

OmaEspoon toimivuudesta kerätään palautetta asiointiportaalin etusivulla olevalla palautelomakkeella. Palautteen avulla kehitämme OmaEspoota mahdollisimman toimivaksi palveluksi kuntalaisille.