Katukunnossapito, tilanne 27.3.2024
Lumivallit ovat sulaneet ja myös yöpakkaset ovat hellittäneet. Niinpä paljon odotettu hiekoitussepelin poistamistyö on myös päästy aloittamaan.
Ensivaiheessa harjakalustomme keskittyy bussireitteihin ja muihin vilkkaasti liikennöityihin väyliin, joilla liikenne nostattaa herkimmin ilmaan hiekkapölyä. Siirrymme ajoratojen jälkeen kävelyn ja pyöräilyn väylille. Joillain vilkkaammilla jalankulun alueilla kuten Tapiolan keskustassa ja Sellon ympäristössä poistamme hiekkaa jo nyt.
Paikkaamme päällystereikiä sekä täytämme ja tasaamme sorateiden kuoppia harjaustyön ohella.
Osittainen sepelinpoisto
Paikoin jalankulun ja pyöräilyn väylillä voi olla osuuksia, joilla hiekoitussepeli on poistettu osalta väylän leveydestä. Tämä liittyy ajoratojen puhdistukseen. Tällöin kevyen liikenteen väylän ajoradan puoleinen reuna puhdistetaan etukäteen, jotta mahdolliset sateet ja sulamisvedet eivät valuttaisi hiekoitussepeliä takaisin ensimmäisenä puhdistusvuorossa olevalle ajoradalle. Tässä toiminnassa ei ole merkitystä sillä, onko ajoradan puolella kävelylle vai pyöräilylle varattu väylän osa. Kyse ei ole erityisesti pyöräväyliin keskitetystä harjauksesta.
Jos ajoradan sekä kävely- ja pyörätien välissä on viherkaista, on hiekkaa saatettu poistaa paikoin myös viherkaistan kohdalla eikä vain osuuksilta, joissa väylä on kiinni ajoradassa. Tällöin harjakoneen kuljettaja ei ole nähnyt tarpeelliseksi nostaa harjaa ylös välikaistan kohdalla, vaan hiekanpoistoa on jatkettu myös tuolla osuudella Näin reitille pystytään saamaan yhtenäinen lopputulos.
Tärkeät siirtokehotukset
Laitamme tarpeen tullen kohteisiin ajoneuvojen siirtokehotuksia. Jos autoilijana etsit pysäköintipaikkaa alueelta, jossa harjaustyö on käynnissä, etsi autollesi paikka esimerkiksi jo putsatulta alueelta. Tällöin harjaustyö saadaan hoidettua kokonaisuutena ja lopputulos on parempi.
Palautetta kunnossapidosta
Asiakaspalvelumme tekee tiivistä yhteistyötä kunnossapidon kanssa ja välittää heille tietoa saadusta palautteesta.
Pyydämme, että lähetät palautteesi suoraan sähköisen palautekanavamme(ulkoinen linkki, avautuu uuteen ikkunaan) kautta. Sekä palaute- että puhelinpalvelussamme on ajoittain ruuhkaa ja jonotusajat voivat venyä pitkiksi.
Jos vain voit, liitä palautteeseesi valokuva. Siitä pystymme arvioimaan tilanteen vakavuuden ja palautteen käsittely nopeutuu huomattavasti.
Trimble Feedback -mobiilisovellus
Voit antaa sijaintiin perustuvaa palautetta myös Trimble Feedback -mobiilisovelluksen(ulkoinen linkki, avautuu uuteen ikkunaan) kautta. Se on nopea tapa ilmoittaa asiakaspalveluun esimerkiksi kunnossapitotarpeesta. Käsittelemme kaikki mobiilipalautteet ja lähetämme ne asiantuntijoille toimenpiteitä varten.