På Esbo-info får du allmän rådgivning om Esbo stads tjänster och stöd vid ansökning om tjänster. Esbo-info hjälper också vid användning av Esbo stads och andra offentliga aktörers elektroniska tjänster. Tveka inte att fråga om hjälp om du inte vet vem du ska vända dig till eller hur du ska gå vidare. Vi betjänar via telefon, chat, kundtjänstpunkter och e-post. Du kan också nå oss via videochat om du så önskar.

Genom alla Esbo-infos tjänstekanaler får du:

  • Rådgivning om Esbo stads tjänster och evenemang
  • Rådgivning om samarbetspartnernas tjänster, såsom Kela och HSL (Helsingforsregionens trafik)
  • Digitalt stöd, det vill säga hjälp med användning av webbtjänster, till exempel när du gör en ansökan via en myndighets elektroniska tjänst

På Esbo-infos kundtjänstpunkter i Mattby, Alberga och Kalajärvi kan du även:

Betalningsmedel som godkänns är kontanter, Visa och MasterCard betalkort, SmartumPay-mobilapp, Edenred-mobilbetalning (även arbetsresor), Edenred-kort och ePassi.

Mobila Esbo-info

Esbo-infos servicehandledare tar även rådgivningstjänster och digitalt stöd direkt till de som behöver hjälp genom att besöka exempelvis seniorernas servicecenter. Du kan hitta besöksmål och tider för Mobila Esbo-info i Esbos evenemangskalender, och du kan också föreslå nya besöksmål.