Modernizing sport to foster a new active generation -EU-hanke
Hanke alkoi toukokuussa 2022 ja loppui elokuussa 2024. Digitalisoituvan liikunnan ja urheilun hankkeen tavoitteena oli edistää digitaalisten ilmiöiden vaikuttavuutta, parantaa kuntalaisten mahdollisuuksia harrastaa sekä mahdollistaa digitaalisten ilmiöiden kokeilut.
Ajankohtaista
Modernizing sport to foster a new active generation -hanke
Digitalisoituvan liikunnan ja urheilun PPPA-hanke
-
Hankkeen tavoitteena on luoda pohjaa tulevaisuuden harrastamiselle. Uusia liikuntamuotoja, harrastustapoja ja ilmiöitä syntyy, kun uudet teknologiat ja digitaaliset palvelut mahdollistavat sen.
-
Digitalisoituvan liikunnan ja urheilun hankkeen tavoitteena on parantaa kuntalaisten mahdollisuuksia harrastaa, tukea liikunnan ja urheilun toimijoita digitalisoitumismuutoksen parissa sekä lisätä etenkin nuorten aktiivisuutta hyödyntämällä uusia ilmiöitä.
-
Hanketta koordinoi Espoon kaupungin Liikunta ja urheilu. Hankkeessa tehdään vahvaa yhteistyötä elinvoiman tulosalueen sisällä ja oppimisen polun toimijoiden kanssa. Hanketta rahoittaa Euroopan unioni.
Liikkuminen ja urheilu digitalisoituvat ja kaupunkien on uudistuttava, jotta ne palvelevat kuntalaisia, yrityksiä ja yhdistyksiä parhaalla mahdollisella tavalla. Digitalisoituminen synnyttää uusia liikuntamuotoja, ilmiöitä ja harrastustapoja. E-urheilu on esimerkki uudesta digitalisaation synnyttämästä ilmiöstä, joka on muokannut harrastuskulttuuria. Digitaalisuus liittyy myös perinteisten liikunta- ja urheilulajien muutokseen, lasten ja nuorten kasvaviin digitaitoihin sekä oppimisen muutokseen. Tavoitteenamme on luoda pohjaa tulevaisuuden aktiivisuudelle ja harrastamiselle.
Digitalisoituvan liikunnan ja urheilun hankkeessa pilotoidaan kokeiluja, jotka yhdistävät digitaalisuutta sekä liikuntaa ja urheilua. Kokeilut tapahtuvat Espoossa ja koskettavat espoolaisia. Kokeilua voi ehdottaa yksittäinen kuntalainen, yritys, yhdistys tai kaupungin sisäinen organisaatio. Hankkeen kohderyhmiä ovat kaikki espoolaiset, yritykset, yhdistykset sekä liikunnan ja digitaalisten ilmiöiden parissa operoivat toimijat.