Asiakkaan ääni

Asiakkaan ääni -projektissa kehitettiin vuosina 2022-24 työllisyyspalveluiden asiakaslähtöisyyttä. Projekti oli osa Espoon valmistautumista TE-palveluiden järjestämiseen vuoden 2025 alusta.

Projektissa määritettiin alun polun eri vaiheet. Asiakaspalautteen kerääminen aloitettiin palvelussa olevista asiakkaista.

Asiakkaan ääni -projekti (2022-24) edistettiin työllisyyspalveluiden asiakaslähtöisyyttä. Projektissa kerättiin tietoa asiakaskokemuksesta, pilotoitiin uusia käytänteitä ja osallistettiin asiakkaita ja henkilöstöä työllisyyspalveluiden kehittämiseen. Tavoitteena oli luoda asiakaslähtöinen kehittämisen malli työllisyyspalveluihin vuoteen 2025, jolloin TE-palvelut siirtyvät kuntiin.

Projekti toteutettiin Työllisyys Espoossa eli Espoon työllisyyden kuntakokeilussa vuosina 2022 - 2024. Kohderyhmiä olivat espoolaiset työnhakijat ja pääkaupunkiseudun työnantajat. Menetelmiä olivat asiakastyytyväisyyden jatkuva mittaaminen, osallistaminen ja palvelumuotoilu.

Projektia rahoitti Elinvoimainen Espoo -ohjelma ja projektipäällikkönä toimi Heli Kuikka.

Ajankohtaista

Tiedustelut

Työllisyyspalveluiden asiakaspalvelu  info.tyo@espoo.fi