Yhdistystietojen tallennus avustusjärjestelmään

Tunnistautumista varten tarvitaan verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne.

Ensimmäisellä kirjautumiskerralla järjestelmään tallennetaan rekisteröidyn yhdistyksen perustiedot ja vastuuhenkilöiden henkilötiedot, liitteinä yhdistyksen säännöt ja hallituksen tiedot.

Yhdistys vastaa tietojen oikeellisuudesta ja tietojen päivityksestä jatkossa. Esimerkiksi yhdistyksen nykyisten edustajien on huolehdittava uusien vastuuhenkilöiden lisäyksestä järjestelmään ennen kuin jättävät tehtävänsä.  

Perustiedot ovat samat mitkä on annettu Patentti- ja rekisterihallituksen yhdistysrekisteriin. Voit tarkistaa tiedot PRH:n yhdistysrekisteristä(ulkoinen linkki)

Tarvittavat tiedot:

  • yhdistyksen virallinen nimi
  • yhdistyksen rekisterinumero (y-tunnus)
  • yhdistyksen rekisteröintipäivä
  • yhdistyksen kotipaikka ja osoite
  • yhdistyksen virallinen sähköpostiosoite
  • yhdistyksen pankkitilin numero (FI-alkuinen)
  • yhdistyksen toiminta-alue Espoossa

Yhdistyksen sääntöjen mukainen nimenkirjoittajien määrä (1 tai 2)

Yhdistyksen vastuuhenkilöt (puheenjohtaja ja muut nimenkirjoittajat)

  • nimi
  • henkilötunnus
  • puhelinnumero
  • sähköpostiosoite

Liitteet pdf-muodossa:

  • yhdistyksen säännöt
  • yhdistyksen hallituksen tiedot (esim. järjestäytymiskokouksen muistio)