Chattjänster

Esbo stad betjänar också på chatten.

Chatttjänsterna tillhandahålls av olika leverantörer. Vi har också pilotat chatbots som simulerar mänsklig konversation. Chatten fungerar i frågor som gäller:

Kundtjänst(extern länk)

  • servicetid: mån–fre kl. 8–16
  • servicespråk: svenska, finska, engelska

Fakturering(extern länk)

  • servicetid: mån–fre kl. 9–15
  • servicespråk: svenska, finska, engelska

Stadsmätning(extern länk)

  • servicetid: mån–fre kl. 9–14
  • servicespråk: svenska, finska

Byggnadstillsyn(extern länk)

  • servicetid: mån–fre kl. 9–15
  • ​​​​​​​servicespråk: finska, engelska

Karttjänst av stadsteknikcentralen(extern länk)

  • servicetid: mån–fre kl. 09–14
  • ​​​​​​​servicespråk: svenska, finska, engelska

Alla hälsostationers webbsidor och på adressen espoo.fi/terveysasemat(extern länk)

  • servicetid: mån–fre kl. 9–15
  • ​​​​​​​servicespråk: finska, snart även på svenska och engelska

Rådgivning(extern länk)

  • servicetid: mån-fre kl. 10–13
  • ​​​​​​​servicespråk: finska och svenska

Skol- och studerandehälsovård(extern länk)

  • servicetid: mån-fre kl. 8.30–15.30
  • ​​​​​​​servicespråk: finska, svenska och engelska

Esbo stads rekrytering(extern länk)

  • servicetid: mån–fre kl. 9–15
  • ​​​​​​​servicespråk: svenska, finska, engelska

En smart chattbot svarar på frågor om coronaviruset dygnet runt(extern länk)

  • servicespråk: svenska, finska, engelska och cirka 100 andra språk
  • ​​​​​​​Du kan testa chatten genom att gå till webbsidorna ovan och klicka på rubriken ”Du kan fråga mig om coronaviruset”.

Anvisningar till kunderna

Skriv inte personliga uppgifter, såsom personbeteckning, adressuppgifter eller uppgifter ur ett myndighetsbeslut på chatten, om inte den som betjänar dig särskilt ber om dem.

Om det är nödvändigt att fråga om dina personliga uppgifter i betjäningssituationen, blir du ombedd att logga in i diskussionen till exempel med bankkoder.