Hoitotarvikkeet

Saat maksuttomia hoitotarvikkeita hoitavan lääkärin lähetteen perusteella. Teethän tilauksesi ajoissa, vähintään kaksi viikkoa ennen tarvetta.

Vähävaraisille tarkoitettuja kasvomaskeja jaetaan sosiaalitoimistossa ja järjestöjen toimipisteissä. Niitä ei siis ole mahdollista tilata tällä sivuilla mainituilla lomakkeilla. 

Poikkeavasta tilanteesta huolimatta hoitotarvikkeita jaetaan normaalisti. Toimitusaika on edelleen 1-2 viikkoa. Ole yhteydessä hoitotarvikeyksikköön vain siinä tapauksessa, että tilauksesi ei ole tullut 2 viikon sisällä. Postin noutopisteitä sijaitsee rakennuksissa, joita on saatettu sulkea koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Asiakkaiden paketit toimitetaan, mutta ne saatetaan ohjata toisiin noutopisteisiin. Pyydämmekin, että asiakkaat lukisivat noutoilmoituksen tarkkaan, etenkin noutopisteen, jotta paketti osataan noutaa oikeasta paikasta.

Ennen inkontinenssituotteiden (vaipat) myöntämistä asiakkaan luokse tehdään kotikäynti, jossa varmistetaan tuotteiden oikea koko ja opastetaan niiden käytössä.

Näin tilaat hoitotarvikkeita

  • Tilaukset ensisijaisesti verkossa(ulkoinen linkki) tai puhelimitse numerosta 09 816 42458, arkisin klo 9-11.
  • Sähköisen tilauslomakkeen täyttämiseksi sinun tulee kirjautua palveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella(ulkoinen linkki). Espoon terveydenhuollon sähköisissä palveluissa 14 vuotta täyttäneen henkilön tulee antaa suostumus, jotta esimerkiksi huoltaja pystyy asioimaan hänen puolestaan (ns. suostumus puolesta asioinnista).
  • Käytämme ns. takaisinsoittopalvelua.  Kun soitat, numerosi tallentuu automaattiin. Soitamme sinulle takaisin samana päivänä.  Jos et pysty heti vastaamaan, kun soitamme, tavoittelemme sinua yhteensä kolme kertaa. Voimme soittaa takaisin vain suomalaisiin puhelinliittymiin ja suuntanumeroihin.
  • Toimitusaika 2 viikkoa. Posti toimittaa paketin noudettavaksi postista, noutopisteestä ja pakettiautomaatista. Voit valita itsellesi sopivimman noutopisteen.

Ilmoita tilausta tehdessäsi

  • tilaajan nimi ja henkilötunnuksen loppuosa
  • tilattava tuote, nimi, REF-numero (löytyy tuotteesta) ja tilattava määrä
  • noutopaikka, katso tarkemmin Postin sivuilta(ulkoinen linkki).

Joitakin tuotteita on mahdollista saada kotiinkuljetuksena. Kotiinkuljetuksesta sovitaan erikseen.

Mikäli sinulla ei ole pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta, voit antaa toiselle henkilölle suostumuksen toimia puolestasi terveydenhuollon sähköisissä palveluissa. Suostumuksen annat täyttämällä  puolesta asiointi -sivulta löytyvän lomakkeen ja palauttamalla sen terveydenhuollon toimipisteeseen.

Apua tilauslomakkeen ongelmatilanteisiin

Terveyspalvelujen sähköisen asioinnin käyttötuki

Teknisissä kysymyksissä (kirjautumisongelmat, virheilmoitukset jne.) voit olla yhteydessä tukeen sähköpostitse info@espoo.fi tai puhelimitse 09 816 34300 arkisin klo 8.30–16.

Voit jättää palautetta myös palautepalvelun kautta(ulkoinen linkki).