Kulkukeskus: Tilaa kuljetus
Kuljetukset voit tilata Kulkukeskuksesta Heti-tilauksena, Ennakkotilauksena tai ottaa kuljetuksen taksitolpalta. Kulkukeskuksen matkoja ei voi käyttää terveydenhuollon käynteihin. Terveydenhuollon matkoista vastaa KELA. Kulkukeskus ei korvaa jälkikäteen muiden palveluntarjoajien autoilla tehtyjä matkoja.
Tilaukset
Kuljetus saapuu viimeistään 60 minuutin kuluttua tilauksestasi, tilausvahvistuksessa ilmoitettuna ajankohtana.
Kun haluat varmistaa tarkan nouto- tai saapumisajan, tilaa kuljetus ennakkoon. Tilaus on tehtävä yli 60 minuuttia ennen toivottua noutoaikaa.
Voit tehdä myös säännöllisen, jatkuvan kuljetustilauksen esim. työmatkoja varten. Tee tilaus mieluiten sähköpostilla.
Autossa on oltava Kulkukeskuksen tunnuskyltti. Kerro kuljettajalle, että olet Kulkukeskuksen asiakas, mihin olet menossa, muut matkaan liittyvät tietosi ja tarpeesi. Kuljettaja ottaa yhteyttä Kulkukeskukseen. Saat matkasta tilausvahvistuksen.
Jos sinulle on myönnetty vakiotaksi, tilaat kuljetuksen suoraan kuljettajalta. Kuljettaja tekee tilauksen puolestasi Kulkukeskukseen.
Matkan tilaaminen
Tilaa kuljetus Kulkukeskus-sovelluksella
- Lataa sovellus GooglePlay-kaupasta tai App Storesta
- Ohjeet
Tilaa kuljetus soittamalla 09 231 216 60 (paikallisverkkomaksu/matkapuhelinmaksu).
Tilaa kuljetus netissä osoitteessa kulkukeskus-tilaus.attracs.com.
Tilaa kuljetus sähköpostilla tilaus@lu-kulkukeskus.fi.
Tilaa kuljetus tekstiviestillä 045 7397 5631
Esimerkki tekstiviestillä tilaamisesta:
” Meno Aava Asiakas Kotitie 1 A 2 Espoo, Kohdetie 2 A 3, Helsinki. Lähtö 12.30. Pvm 5.5.2019. Työ. Muita 2. Koira.”
Kun olet tilannut kuljetukset, saat tilausvahvistuksen valitsemallasi tavalla
- tekstiviestillä
- sähköpostilla tai
- sovellukseen.
Tilausvahvistuksesta näet mm.
- kuljetuksen saapumisajan
- kuljettajan nimen
- rekisterinumeron alkuosan.
Kulkukeskuksen sovelluksessa voit seurata kuljetuksen saapumista karttanäkymästä. Jos kuljetus on myöhässä esimerkiksi liikenneruuhkan vuoksi, tieto päivittyy sovellukseen tai saat siitä uuden viestin.
Jos haluat vaihtaa tilausvahvistustapaa, ilmoita siitä Kulkukeskukseen.
Kun asioit vain soittamalla
Jos asioit Kulkukeskuksessa vain soittamalla, saat kuljetusta tilatessasi arvion auton saapumisajasta. Jos kuljetuksen ajankohta muuttuu merkittävästi esim. ruuhkan takia (15 minuuttia tai enemmän), Kulkukeskuksesta soitetaan sinulle.
Jos kuljetustarpeesi muuttuu tilauksen jälkeen, ilmoita siitä mahdollisimman pian Kulkukeskukseen. Uusi muuttunut matkatoiveesi pyritään toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan.
Voit muuttaa tilaustasi kaikilla tilaustavoilla; soittamalla, tekstiviestillä, sovelluksella, netissä tai sähköpostilla. Saat muutoksesta aina uuden tilausvahvistuksen.
Kuljetustilauksen peruminen
Voit perua kuljetuksen viimeistään 60 minuuttia ennen sovittua noutoaikaa. Jos peruutat matkan myöhemmin, sinulta kuluu yksi matka. Yllättävässä, ns. force majeure –tilanteessa (esim. sairauskohtaus), ole yhteydessä Kulkukeskuksen asiakaspalveluun heti kun voit, tai pyydä jotakuta toista perumaan matka puolestasi.
Jos kuljetuksesi saapuu yli 30 minuuttia myöhässä sovitusta noutoajasta, voit tarvittaessa perua kyydin ilman matkan menetystä.