Chat-palvelut

​​​​​​​Espoo kaupunki palvelee myös chatissä.

Espoo.fi-sivuille on liitetty eri toimittajien chat-palveluita. Olemme myös pilotoineet chatbotteja, jotka jäljittelevät ihmiskeskustelua. Chatit toimivat seuraavilla sivuilla.

Asiointipalvelut(ulkoinen linkki) (myös videochat)

  • palveluaika: ma–pe klo 8–16
  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti

Business Espoo -chatbot(ulkoinen linkki) yrityksille ja yrittäjyydestä kiinnostuneille

  • palvelukielet: suomi, englanti

Laskutusasiat(ulkoinen linkki)

  • palveluaika: ma–pe klo 9–15
  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti

Kaupunkimittaus

  • palveluaika: ma–pe 9–14
  • palvelukielet: suomi, ruotsi

Rakennusvalvonta

  • palveluaika: ma ja pe klo 9–15, to klo 9-14
  • palvelukielet: suomi

Kaupunkitekniikan keskuksen karttapalvelu (avautuu uuteen ikkunaan)(ulkoinen linkki)

  • palveluaika: ma–pe klo 09–14
  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti

Kaikkien terveysasemien verkkosivuilla ja osoitteesta espoo.fi/terveysasemat(ulkoinen linkki)

  • palveluaika: ma–pe kello 9–15
  • palvelukielet: suomi, pian myös ruotsiksi ja englanniksi

Neuvolat(ulkoinen linkki)

  • palveluaika: arkisin klo 10–13
  • palvelukielet: suomi ja ruotsi

Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto(ulkoinen linkki)

  • palveluaika: arkisin klo 8.30–15.30
  • ​​​​​​​palvelukielet: suomi, ruotsi ja englanti

Espoon kaupungin rekrytointi(ulkoinen linkki)

  • palveluaika: ma–pe klo 9–15
  • ​​​​​​​palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti

Monikielinen älybotti vastaa kysymyksiin koronaviruksesta ympäri vuorokauden(ulkoinen linkki)

  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti ja noin 100 muuta kieltä
  • ​​​​​​​Pääset kokeilemaan chattiä menemällä yllä mainituille verkkosivuille ja klikkaamalla chat-ikkunasta ”Voit kysyä minulta koronaviruksesta”.

Ohjeet asiakkaille

Älä kirjoita chattiin henkilökohtaisia tietojasi, kuten henkilötunnusta, osoitetietoja tai tietoja viranomaispäätöksestä, ellei asiakaspalvelija niitä erikseen pyydä.

Jos henkilökohtaisten tietojesi kysyminen on tarpeen palvelutilanteessa, asiakaspalvelija ohjaa sinut kirjautumaan keskusteluun esimerkiksi pankkitunnuksilla.

Espoon keskus