Chat-palvelut
Espoo kaupunki palvelee myös chatissä.
Espoo.fi-sivuille on liitetty eri toimittajien chat-palveluita. Olemme myös pilotoineet chatbotteja, jotka jäljittelevät ihmiskeskustelua. Chatit toimivat seuraavilla sivuilla.
Asiointipalvelut(ulkoinen linkki) (myös videochat)
- palveluaika: ma–pe klo 8–16
- palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti
Business Espoo -chatbot(ulkoinen linkki) yrityksille ja yrittäjyydestä kiinnostuneille
palvelukielet: suomi, englanti
Laskutusasiat(ulkoinen linkki)
- palveluaika: ma–pe klo 9–15
- palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti
Kaupunkimittaus
- palveluaika: ma–pe 9–14
- palvelukielet: suomi, ruotsi
Rakennusvalvonta
- palveluaika: ma ja pe klo 9–15, to klo 9-14
- palvelukielet: suomi
Kaupunkitekniikan keskuksen karttapalvelu (avautuu uuteen ikkunaan)(ulkoinen linkki)
- palveluaika: ma–pe klo 09–14
- palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti
Kaikkien terveysasemien verkkosivuilla ja osoitteesta espoo.fi/terveysasemat(ulkoinen linkki)
- palveluaika: ma–pe kello 9–15
- palvelukielet: suomi, pian myös ruotsiksi ja englanniksi
- palveluaika: arkisin klo 10–13
- palvelukielet: suomi ja ruotsi
Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto(ulkoinen linkki)
- palveluaika: arkisin klo 8.30–15.30
- palvelukielet: suomi, ruotsi ja englanti
Espoon kaupungin rekrytointi(ulkoinen linkki)
- palveluaika: ma–pe klo 9–15
- palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti
Monikielinen älybotti vastaa kysymyksiin koronaviruksesta ympäri vuorokauden(ulkoinen linkki)
- palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti ja noin 100 muuta kieltä
- Pääset kokeilemaan chattiä menemällä yllä mainituille verkkosivuille ja klikkaamalla chat-ikkunasta ”Voit kysyä minulta koronaviruksesta”.
Ohjeet asiakkaille
Älä kirjoita chattiin henkilökohtaisia tietojasi, kuten henkilötunnusta, osoitetietoja tai tietoja viranomaispäätöksestä, ellei asiakaspalvelija niitä erikseen pyydä.
Jos henkilökohtaisten tietojesi kysyminen on tarpeen palvelutilanteessa, asiakaspalvelija ohjaa sinut kirjautumaan keskusteluun esimerkiksi pankkitunnuksilla.