Vaikuttajamarkkinointitoimisto nro yksi

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
11.10.2017 klo 15.04

Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän "se" juttu ja siitä on tullut merkittävä markkinointikanava perinteisten kanavien rinnalle. Sopivien vaikuttajien etsiminen ei kuitenkaan ole mikään yksinkertainen tehtävä. Onneksi apua on saatavilla: Monochrome perustettiin palvelemaan kasvavaa tarvetta ja uutta markkinointikanavaa.

”Olimme yhdessä Monochromen toisen perustajan Matilde Pelkosen kanssa perustamassa ruoankotiinkuljetuspalvelu Foodoraa Suomeen. Lanseerausvaiheessa hyödynsimme laajasti eri markkinointikanavia, ja mittasimme tarkasti toimenpiteiden toimivuutta ja kannattavuutta. Huomasimme, että kaikista parhaiten toimi entisen missin Sara Siepin julkaisema Instagram-postaus. Hänen kauttaan saimme noin 5 kertaa enemmän asiakkaita kuin laajasta radiomainoskampanjasta. Myös kustannukset olivat vain murto-osa, ja lisäksi yhteistyö herätti paljon positiivista keskustelua Instagramissa. Sopivien vaikuttajien etsiminen ja yhteistyöstä sopiminen heidän kanssaan vaati kuitenkin aivan oman asiantuntemuksensa. Koitimme etsiä siihen yhteistyökumppania, mutta emme löytäneet Suomesta tarpeitamme vastaavaa palvelua. Siispä perustimme Monochromen”, kertoo Emma Naumanen, toinen Monochromen perustajista. 

Tiimi on viettänyt viikkoja Otaniemessä Startup Saunalla Kiuas Incubatorissa ja Kiuas Acceleratorissa.

”Olimme Matilden kanssa pyörittäneet Monochromea pitkälti kahdestaan vuoden ajan kysymättä apua juuri keneltäkään. Näimme liiketoimintamme olevan siinä pisteessä, että ulkopuolinen apu tulisi tarpeeseen kasvun vauhdittamiseksi. Koemme, että olemme saaneet Kiuas Incubatorista ja Acceleratorista niitä asioita mitä lähdimme hakemaan. Ilman ohjelmia esimerkiksi olisimme tuskin lähteneet kehittämään automatisoitua työkalua ja hakemaan rahoitusta Tekesiltä. Lisäksi tapasimme kesän aikana suuren määrän menestyneitä ja innostavia mentoreita ja muita yhteistyökumppaneita. Tapaamiset ovat olleet erittäin antoisia.”

Vaikuttajamarkkinoita valloittamassa

Monochromen vaikuttajaverkostoon pääsee, jos Instagramissa seuraajamäärä on vähintään 2000. Sen lisäksi tarkastellaan seuraajien sitoutumisastetta ja kohderyhmän maantieteellistä sijaintia. Monochrome haluaa olla Suomen vaikuttajamarkkinointitoimisto numero yksi, joka tarjoaa yrityksille ja vaikuttajille kattavia ratkaisuja, ja jolla on tunnettu ja arvostettu brändi.

”Tähyämme ehdottomasti myös kansainvälisille markkinoille. Teknologisten skaalautuvien ratkaisuidemme onnistuessa vain taivas on rajana maailman vaikuttajamarkkinoiden valloituksessa.”

Lue lisää Monochromen tarinasta.

---

Espoo on elämysten ja innovaatioiden puutarha – Espoo Innovation Garden. Rakennamme kasvualustaa uusien työpaikkojen synnylle ja hyvän elinympäristön vahvistumiselle yritysten, yhteisöjen ja asukkaiden yhteistyönä. Kaupunki itse toimii yhtenä puutarhurina muiden joukossa – saattaen tekijöitä yhteen ja luoden mahdollisuuksia kasvuun ja innovointiin.