Näin toimit häiriötilanteissa 

Kuinka toimin, jos välityskeskuksessa on häiriötilanne tai kuljetusta ei voida järjestää?

  • Häiriötilanteessa toimiminen ohjeistetaan Kulkukeskuksen nettisivuilla ja häiriön aikana nauhoitteella Kulkukeskuksen asiakaspalvelussa. Tarvittaessa saat esim. tekstiviestillä ohjeet häiriötilanteessa toimimiseksi.

Auto tuli myöhässä tai ei ollenkaan, missasin teatterin. Kuka korvaa liput ja miten toimin? 

  • Jos auto ei tule sovittuna ajankohtana, ole yhteydessä Kulkukeskukseen. Tarvittaessa sinulle tilataan uusi kuljetus. 
  • JYSE 2014 -lain mukaisesti välillisiä kuluja eli teatterilippuja ei voida korvata.  

Auto ajoi kolarin / kuljettaja kiinnitti pyörätuolin huonosti ja loukkasin itseni, kuka maksaa lääkärikulut? 

  • Asiakkaan tulee olla yhteydessä Kulkukeskukseen. Kuljetusyrityksen liikennevakuutus korvaa vahingosta aiheutuneet kulut.  

Mitä jos saan sairaskohtauksen kuljetuksen aikana? 

  • Tarvittaessa kuljettaja soittaa hätänumeroon. 

Jos kuljettaja saa sairaskohtauksen kuljetuksen aikana, miten toimin? 

  • Soita hätänumeroon ja sen jälkeen Kulkukeskukseen. Sinulle järjestetään uusi kuljetus. 

Mitä jos saan sairaskohtauksen enkä pysty perumaan kuljetustilausta 60 minuuttia ennen noutoajankohtaa? 

  • Ole yhteydessä Kulkukeskukseen sitten kun voit. Voit myös pyytää toista henkilöä ilmoittamaan asiasta puolestasi. 

Unohdin kukkaron kotiin, enkä pysty maksamaan omavastuuta matkasta. Mitä teen? 

  • Kuljettaja on yhteydessä Kulkukeskukseen ja saa toimintaohjeet.  

Tilausvahvistusta ei tule vaikka olen tehnyt tilauksen. Mitä teen? 

  • Ole heti yhteydessä Kulkukeskuksen asiakaspalveluun. Tilausvahvistuksen puuttuminen voi tarkoittaa, että tilaustasi ei ole vastaanotettu. 

Mitä jos kuljettaja käyttäytyy epäasiallisesti? 

  • Anna kuljettajasta palautetta Kulkukeskukselle. Turvallisuutta uhkaavassa tilanteessa ole yhteydessä hätäkeskukseen numeroon 112.  

Miten toimin, jos apuvälineeni rikkoutuu matkan aikana? 

  • Ota yhteys Kulkukeskuksen asiakaspalveluun.