Palvelun seuranta

Palvelua ja sen toteutumista seurataan reaaliaikaisesti. Palvelun tuottavat ja palvelutasoa seuraavat Espoon kaupunki ja Kulkukeskus.

Espoon kaupunki järjestää työpajoja palvelun kehittämiseen ja seurantaan. Työpajoihin osallistuvat nimetyt palveluntuottajien, kunnan sekä asiakkaiden edustajat. Asiakkaiden edustajat valitaan kehittäjäasiakkaista.

Palvelulle on määritelty palvelutaso:

  • Palvelu on käytettävissä vuoden jokaisena päivänä ympäri vuorokauden.
  • Kuljetuksen tulee saapua viimeistään 60 minuutin kuluessa tilauksesta.
  • Ennakkoon tilattaessa kuljetuksen tulee saapua tilattuna ajankohtana.
  • Kulkukeskuksen asiakaspalvelu vastaa puheluihin keskimäärin alle 60 sekunnin kuluessa (4 viikon seurantajakso).

Kuljetukset, toukokuu

Matkoja tehty 20262 kpl
Kuljettaja ajallaan 95,4 %
Heti-tilausten noutoaika 9 min (keskiarvo)
Puheluun vastaamisen odotusaika 1 min 51 sek. (keskiarvo)

Tilausmäärät

  • Puhelimella 18408 kpl
  • Sovelluksella 1837 kpl
  • Web-tilaukset 276 kpl
  • Sähköpostilla 315 kpl
  • Tekstiviestillä 78 kpl

Asiakkaiden antamat arviot (1-4 tähteä)

  • Matka-arviot 3,7
  • Kuljettaja-arviot 3,7
  • Asiakaspalvelu 3,3

Kuljetukset, huhtikuu

Matkoja tehty 17856 kpl
Kuljettaja ajallaan 95,8 %
Heti-tilausten noutoaika 9 min (keskiarvo)
Puheluun vastaamisen odotusaika 2 min 2 sek. (keskiarvo)

Tilausmäärät

  • Puhelimella 16538 kpl
  • Sovelluksella 1455 kpl
  • Web-tilaukset 279 kpl
  • Sähköpostilla 195 kpl
  • Tekstiviestillä 29 kpl

Asiakkaiden antamat arviot (1-4 tähteä)

  • Matka-arviot 3,6
  • Kuljettaja-arviot 3,7
  • Asiakaspalvelu 2,95