Palvelun seuranta

Palvelua ja sen toteutumista seurataan reaaliaikaisesti. Palvelun tuottavat ja palvelutasoa seuraavat Espoon kaupunki ja Kulkukeskus.

Espoon kaupunki järjestää työpajoja palvelun kehittämiseen ja seurantaan. Työpajoihin osallistuvat nimetyt palveluntuottajien, kunnan sekä asiakkaiden edustajat. Asiakkaiden edustajat valitaan kehittäjäasiakkaista.

Palvelulle on määritelty palvelutaso:

  • Palvelu on käytettävissä vuoden jokaisena päivänä ympäri vuorokauden.
  • Kuljetuksen tulee saapua viimeistään 60 minuutin kuluessa tilauksesta.
  • Ennakkoon tilattaessa kuljetuksen tulee saapua tilattuna ajankohtana.
  • Kulkukeskuksen asiakaspalvelu vastaa puheluihin keskimäärin alle 60 sekunnin kuluessa (4 viikon seurantajakso).

Kuljetukset, maaliskuu

Matkoja tehty 18944 kpl
Välipysähdyksiä 8,4 %
Kuljettaja ajallaan 95,6 %
Heti-tilausten noutoaika 9 min (keskiarvo)
Puheluun vastaamisen odotusaika 53 sek. (keskiarvo)

Tilausmäärät

  • Puhelimella 16592 kpl
  • Sovelluksella 1525 kpl
  • Web-tilaukset 382 kpl
  • Sähköpostilla 135 kpl
  • Tekstiviestillä 18 kpl

Asiakkaiden antamat arviot (1-4 tähteä)

  • Matka-arviot 3,7
  • Kuljettaja-arviot 3,8

Kuljetukset, helmikuu

Matkoja tehty 15782 kpl
Välipysähdyksiä 6,95 %
Kuljettaja ajallaan 95,3 %
Heti-tilausten noutoaika (keskiarvo) 15 min
Puheluun vastaamisen odotusaika 1min 4sek. (keskiarvo)

Tilausmäärät

  • Puhelimella 13762 kpl
  • Sovelluksella 1192 kpl
  • Web-tilaukset 280 kpl
  • Sähköpostilla 129 kpl
  • Tekstiviestillä 41 kpl

Asiakkaiden antamat arviot (1-4 tähteä)

  • Matka-arviot 3,5
  • Kuljettaja-arviot 3,7