Asiakasprofiili

Jokaisella kuljetuspalveluasiakkaalla on ns. asiakasprofiili, jonka perusteella kuljetukset järjestetään ja profiloidaan juuri asiakkaalle sopiviksi. Profiili sisältää asiakkuuden hoitamiseen liittyvät välttämättömät tiedot, jotka tallennetaan sähköiseen järjestelmään. Asiakasprofiilin tietoja ylläpitää asiakkaan oma kotikunta. Tietojen säilytyksessä noudatetaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta.

Jos haluat tarkistaa profiilisi sisällön tai tehdä siihen muutoksia, ole yhteydessä oman kuntasi vammais- tai vanhuspalveluihin.

Asiakasprofiiliin tallennetaan asiakkaasta:

  • Asiakasnumero
  • Henkilötiedot
    • nimi
    • henkilötunnus
    • kotiosoite
    • puhelinnumero
    • sähköpostiosoite
    • asiointikieli
    • muu yhteyshenkilö ja hänen yhteystietonsa
  • Kuljetukseen liittyvät tiedot
    • toivottu tilausvahvistusmuoto
    • apuvälineet
    • saattajan tarve
    • kommunikointi
    • olennainen vammaan tai sairauteen liittyvä tieto
  • Kuljetuspäätöstä koskevat tiedot
    • voimassaolo
    • matkamäärä ja -tyyppi, laki (VPL/SHL)
    • oikeus vakiotaksin käyttöön
    • kuljetuskalustotarpeet, esim. porrasveto tai inva-auto
    • omavastuu

Kuljetuspalvelutarpeen päättyessä asiakkaan asiakasprofiili suljetaan.