Oletko tyytymätön terveydenhuollon asiakasmaksuun?

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä

Sain virheellisen laskun, mitä teen?

Jos olet saanut virheellisen terveydenhuollon asiakasmaksun tai laskun (esim. virheellinen käyntipäivä tai virheellisesti peritty maksu), voidaan lasku korjata siinä palvelussa, jossa olet asioinut. Ota yhteyttä palvelua antaneeseen tahoon, vaihde puh. 09 816 21 arkisin klo 8–16.

Jos asiasi koskee laskun maksamista, ole yhteydessä talouspalveluihin puh. 09 816 29500 arkisin klo 9–15.

Olen tyytymätön terveydenhuollon palvelusta perittävään asiakasmaksuun, mitä teen?

Tämä ohje koskee kaikilta asiakkailta tasasuuruisena perittäviä maksuja (esim. terveysaseman käyntimaksut, suun terveydenhuollon maksut).

Oikaisua varten tarvitset asiakasmaksua koskevan päätöksen. Jos olet jo selvittänyt asiaasi palvelunantajan kanssa, ole yhteydessä asiakasmaksutiimiin, p. 09 8165 7261 arkisin klo 9–13 ja pyydä päätöstä asiakasmaksusta. Päätöksen mukana saat tarkat ohjeet oikaisuvaatimuksen tekemiseen.

Oikaisumenettely lyhyesti

Voit tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen perusteluineen 30 päivän kuluessa siitä, kun olet saanut muutoksenhakukelpoisen maksupäätöksen tiedoksi.

Oikaisuvaatimus osoitetaan Espoon sosiaali- ja terveyslautakunnan yksilöasioiden jaostolle. Se toimitetaan Espoon kaupungin kirjaamoon.

Käyntiosoite:
Siltakatu 11, kauppakeskus Entresse, 3. kerros
Aukioloaika arkisin klo 8.00–15.45.

Postiosoite:
Espoon kaupungin kirjaamo
Sosiaali- ja terveyslautakunnan yksilöasioiden jaosto
PL 1 
02070 ESPOON KAUPUNKI

Sähköposti:
kirjaamo@espoo.fi

Asiakasmaksut perustuvat sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista annettuun lakiin (734/1992). Asiakasmaksuista annetun lain 15 §:n mukaan maksua koskevaan päätökseen saa vaatia oikaisua.