Kulkukeskus panostaa palvelun kehittämiseen

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
6.5.2021 klo 14.22

Keräämme Kulkukeskuksen palveluista jatkuvasti palautetta kehittääksemme palvelujamme entistä sujuvammiksi.

Aloitamme perjantaina 7.5. kuljetuspalvelun auditoinnin. Auditoinnin suorittaa ulkopuolinen Cap Group Oy, joka haastattelee asiakkaita, kuljetusyrityksiä ja operaattoria sekä varmistaa, että palvelu on kuljetuspalvelupäätöksen sekä asiakas- ja kuljettajaohjeen mukainen. Haastateltavat asiakkaat valitaan satunnaisesti eniten kuljetuspalvelua käyttäneiden joukosta. Kuljetusyrityksistä auditoidaan kaikki päiväautoyritykset sekä sopimusautoyrityksiä, jotka valitaan satunnaisesti.

Auditoinnin tavoitteena on kerätä tietoa palvelun laadusta, kehittämiskohteista ja  onnistumisista. Lisäksi havainnoidaan kuljettajien ja kuljetusyritysten osaamista ja tarkastellaan sopimuksessa vaadittujen asioiden noudattamista. Auditoinnin tuloksista ja esille nousseista kehittämiskohdista tiedotamme auditoinnin jälkeen.

Puhelinpalvelussa ruuhkaa

Kulkukeskuksen puhelinpalvelussa on ollut ajoittain ruuhkaa. Tämä on näkynyt mm. pitkissä odotusajoissa. Kuljetuspalvelulle on määritelty palvelutaso, jonka mukaan Kulkukeskuksen asiakaspalvelu vastaa puheluihin keskimäärin alle 60 sekunnin kuluessa. Tällä hetkellä tämä ei toteudu, mutta epäkohtaan on puututtu ja ongelmaa korjataan.

Kulkukeskus jatkaa toimintaansa Espoossa ilman muita kuntia

Länsi-Uudenmaan kunnat Lohja, Kirkkonummi, perusturvakuntayhtymä Karviainen, Raasepori, Kauniainen, Hanko, Siuntio ja Inkoo ovat päättäneet jättäytyä pois Kulkukeskuksesta. Kulkukeskus jatkaa toimintaansa Espoossa kuten tähänkin asti. Muiden kuntien pois jääminen Kulkukeskuksesta ei vaikuta kuljetuksiin Espoossa.