Katso uudelta raportilta, millaista palautetta Espoo saa

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
13.1.2021 klo 10.31

Espoon kaupunki saa vuosittain noin 20 000 palautetta palautepalvelun kautta. Etenkin katuihin ja liikenteeseen liittyviä palautteita tulee entistä enemmän. Katujen ja liikenteen lisäksi espoolaiset antavat paljon palautetta esimerkiksi liikuntaan ja terveyspalveluihin liittyen. 

”Palautteet ovat meille tärkeitä, sillä niiden perusteella tehdään ja on tehty monia hyviä uudistuksia. Palautteiden ansiosta saamme nopeasti tietoa, kun jossain päin Espoota on vaikkapa puu kaatunut lenkkipolulle tai kodin lähellä oleva kaupungin roska-astia on päässyt täyttymään”, toteaa erityissuunnittelija Katariina Eskola.

Espoon kaupunki haluaa hyödyntää palautteiden kautta saamaansa tietoa entistäkin paremmin. Mitä palautteet koskevat? Nousevatko tietyt aiheet erityisesti esille tiettyinä aikoina tai tietyillä asuinalueilla?

Näitä asioita kuka tahansa pääsee tarkastelemaan nyt itse uuden palauteraportin avulla. Voit katsoa, kuinka paljon palautetta jostain tietystä palauteaiheesta on annettu vaikkapa edeltävän viikon aikana. Tai tarkistaa, kuinka paljon palautetta viime kuussa tuli omalta asuinalueeltasi. Aluetieto tosin on saatavissa vain osassa palautteista − lähinnä ympäristöön ja katujen kunnossapitoon liittyvistä palautteista.

Tällä hetkellä raportti löytyy ainoastaan suomeksi, mutta ruotsin- ja englanninkieliset versiot julkaistaan alkuvuoden aikana.

Palautetta Espoon kaupungille pääset antamaan palautepalvelussamme, jonne löydät linkin myös jokaiselta Espoo.fi-sivuston alasivulta.

Lisätietoja

Erityissuunnittelija Katariina Eskola, katariina.eskola@espoo.fi