Henkilökohtaisen avun työnantajien opas on päivitetty

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
13.1.2020 klo 15.05

Espoon vammaispalvelut on päivittänyt henkilökohtaisen avun työnantajille tarkoitetun oppaan. Opas on voimassa 1.1.2020 alkaen ja se korvaa Henkilökohtaisen avun opas työnantajalle 2016 -oppaan.

Opas oli tarpeen päivittää, koska kaupunki otti käyttöön uuden sijaismaksajapalvelun.  Päivityksen yhteydessä on lisäksi pyritty entisestään selkiyttämään työnantajan ohjeita lisäämällä muun muassa Henkilökohtaisen avustajan aikajana.

Opas on suunnattu työnantajana toimivalle vammaiselle henkilölle. Opas sisältää ohjeita työsuhteeseen ja työnantajuuteen liittyvistä keskeisistä asioista. Oppaassa kerrotaan myös Espoon kaupungin yleiset korvausperiaatteet avustajan palkkaamisesta aiheutuneisiin kuluihin.  Asiakkaalle henkilökohtainen apu on maksutonta.

Vammaispalvelut neuvoo työnantajaa työnantajuuteen liittyvissä asioissa. Avustajan työnjohdosta ja ohjauksesta vastaa työnantaja eli vammainen henkilö.

Uusittu opas postitetaan työnantajille kevään aikana.

Siirry sivulle: Ohjeita henkilökohtaisen avun hakemiseen ja käyttöön

Henkilökohtaisen avun opas työnantajalle (pdf, 4072 Kt)

Lomakkeet ja päivitetyt ohjeet lomakkeiden täyttämiseen, siirry Etusivulle, kohtaan Vammaispalvelujen lomakkeet