Flagship-opiskelijakilpailulla tuoreita ideoita tulevaisuuden kauppakeskuksiin

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
8.3.2018 klo 14.45

Havainnekuva kauppakeskus Lippulaivasta

Teknologian tutkimuskeskus VTT pistää yhdessä Aalto-yliopiston ja Metropolia Ammattikorkeakoulun kanssa opiskelijat miettimään konsepteja tulevaisuuden älykkääseen kauppakeskukseen. Kohteena on uusi kauppakeskus Lippulaiva Espoossa – mistä myös kilpailun nimi tulee.

Opiskelijakilpailussa ovat mukana Citycon Oyj, Lehto Group Oyj, Indepro Oy ja Espoon kaupunki. Lisäksi kilpailua rahoittaa Sähköturvallisuuden edistämiskeskus ry (STEK). Kilpailu on suunnattu Aalto-yliopiston ja Metropolian opiskelijoille.

Kilpailulla haetaan opiskelijoille mielenkiintoista ja käytännönläheistä projektia tiiviissä yhteistyössä yritysten ja erityisesti kauppakeskusten asiakkaiden kanssa. Yritykset taas saavat tuoretta näkökulmaa toimintansa kehittämiseen ja myös näkyvyyttä opiskelijoiden keskuudessa.

”Kilpailussa tuotettavat lopputulokset ovat osa yritysten kehittämistoimintaa, joten niiden toivotaan näkyvän jollain tavalla yritysten toiminnassa. Kilpailun tuloksia pidetään myös näkyvillä yritysten markkinoinnissa”, kertoo kilpailua järjestävä Jaakko Ketomäki VTT:ltä.

Lisätietoja Flagship-kilpailusta