Kalajärven asiointipisteestä saa jatkossa myös Kelan etäpalvelua

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
8.2.2021 klo 8.47

Espoon kaupungin asiointipisteen palvelut Kalajärvellä laajenevat Kelan etäpalveluun 8.2.2021 alkaen. Kaikki Espoon kaupungin asiointipisteet antavat jo nykyisin yleisneuvontaa Kelan asioissa, mutta uusi etäpalvelu syventää neuvonnan tasoa.

Asiointipisteen työntekijä auttaa jatkossakin itse esimerkiksi Kelan verkkopalvelujen käytössä ja ottaa vastaan hakemuksia ja liitteitä. Jos työntekijä kuitenkin huomaa, että asiakas voisi hyötyä Kelan asiantuntijan neuvonnasta, hän ehdottaa etäpalvelua ja auttaa videoyhteyden avaamisessa.

Näin asiakas saa yhdellä asiointikerralla hoidettua asiansa mahdollisimman pitkälle. Videoyhteyden ansiosta myös paperisten dokumenttien läpikäynti onnistuu melkein kuin kasvokkaispalvelussa.

Kelan etäpalveluun ei voi varata aikaa etukäteen. Palvelu on saatavissa

  • suomeksi ja englanniksi
    • ma–ti klo 9.30–15
    • ke klo 13–15
    • to klo 9.30–15
    • pe klo 9–13
  • ruotsiksi
    • ma–ti klo 9.30–11
    • to klo 9.30–11
    • pe klo 9–11.

Kun tulet hoitamaan Kela-asioita Espoon kaupungin asiointipisteeseen, ota mukaasi henkilöllisyystodistus sekä asiaasi koskevat asiakirjat ja tiedot.

Kelan logo