Asiakaskyselyn tulokset

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
12.1.2021 klo 9.39

Asiointipisteiden asiakaskysely toteutettiin marras-joulukuussa 2020 ja saimme siihen 236 vastausta. Kiitos kaikille vastanneille! Arpaonni suosi Pirkkoa ja Marjattaa.

Mitä kyselyssä selvisi?

Espoolaisille asiointipisteet ovat tärkeitä ja useimmat ovat mieltyneet kotiaan lähimpänä sijaitsevaan palvelupisteeseen. Nousevaa kiinnostusta on sähköisiä palveluja kohtaan. Kaupunkilaiset toivovat sekä opasvideoita, videoneuvontaa että kädestä pitäen -opastamista. Asiointipisteissä neuvotaankin mielellään sähköisessä asioinnissa, esimerkiksi opetetaan HSL:n matkakortin nettilatausta tai KELAn liitteiden skannaamista.

Espoon nettisivut koettiin sokkeloisiksi, ja niihin onkin luvassa suuri muutos keväällä 2021.

Vastaajat olivat myös huolissaan vähempiosaisista. Vastauksissa tuotiin voimakkaasti esiin, että kaikilla kuntalaisilla ei ole tietokonetta, älylaitteita tai osaamista niiden käyttöön. Monelle asiakaspalvelu kasvotusten on tärkeä itseisarvo. Asioiden hoitaminen on myös sosiaalinen tapahtuma ja samalla saa päivittäistä arkiliikuntaa.

Asiakaspalvelun taso koettiin hyväksi, saimme numeron 4,3 asteikolla 1-5. Palvelujen esittelyä kaivataan vielä enemmän – mitä kaikkea asiointipisteessä voi hoitaa?