Tutustu Palvelumuotoilun johtaminen -käsikirjaan

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
13.6.2014 klo 14.37

Käsikirja syntyi Espoon kaupungin projektissa, jossa etsittiin hyviä palvelumuotoilun käytäntöjä vammaisten asumispalveluiden hankinnan suunnitteluun, kilpailutusprosessiin ja sopimuksen aikaiseen toimintaan. Laadukkaat asumispalvelut muuntautuvat asiakkaiden tarpeiden mukaisesti.

Hankinnan tavoitteena on ostaa joustavuutta, vaikuttavuutta ja siten myös kustannustehokkaita palveluita. Hankkeen keskeisenä tavoitteena on ollut vahvistaa asiakkaiden osallisuutta ja kehittää vuoropuhelua palveluntuottajien kanssa asumispalveluja järjestettäessä.

Palvelumuotoilun johtaminen -käsikirja (pdf, 2,2 Mt)

Datapankissa on lisämateriaalia ja konkreettisia välineitä oman työn tueksi.

Päätösseminaarin esitykset

Espoon kaupungin "Palvelumuotoilun ja osallisuuden keinoin hyötyjä vammaisten asumispalveluiden hankintaan" -projektin päätösseminaari pidettiin 27.5.2014 valtuustotalossa. Seminaarissa kerrottiin projektin kokemuksista ja tuloksista keskittyen hankintojen suunnitteluun, käyttäjälähtöisen vaikuttavuuden ostamiseen, palvelumuotoilun ja osallisuuden tuomiseen osaksi hankintaa ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden mittaamiseen.

Seminaarin esitykset pdf-tiedostoina:

Projekti pähkinänkuoressa, Anneli Enbom, projektipäällikkö, Espoon kaupunki

Loppukäyttäjälähtöiset verkostot, Jussi Ekqvist, tutkija, Love-projekti, Aalto-yliopisto Mind-tutkimusryhmä

Vaikuttavuusperusteinen hankintamalli, Suzan Ikävalko, projektinjohtaja, Vabpro-projekti, NHG

Palvelumuotoilu ja osallisuus hankintaprosessissa, Anna Kulonen, Service Designer, Kolmas Persoona Oy            

Muuntautuva hankintasopimus ja kannustimet, Jan Ljungman, lakimies, KPMG

Sofie - yhteiskunnallisen vaikuttavuuden mittaaminen, Jaana Merenmies, ImpactHouse ry