Muuta koronatietoa

Asiointipalvelut

Kaupungin asiointipisteet palvelevat normaalisti.

Asiointipisteissä noudatetaan tarkasti turvavälejä ja hygieniaohjeita. Työntekijöille on hankittu kasvokkaispalveluun pisarasuojat lisäämään sekä henkilöstön että asiakkaiden turvallisuutta. Asiakkaita kehotetaan asioimaan ripeästi. 

Minkäänlaisia flunssa- tai vatsaoireita potevana asiointipisteisiin ei saa tulla. Tuolloin neuvontaa saa puhelimitse tai chatissä. Yleisneuvonnan puhelinnumero ja chat-palvelu löytyvät osoitteesta www.espoo.fi/asiointi

Kuinka hoitaa asioita kotoa käsin?

Yrittäjä- ja yrityspalvelut

Yrittäjä,  Business Espoon asiantuntijat ovat tukenasi koronan aiheuttamien haasteiden ratkaisemisessa. Yrittäjiä ja yrityksiä palvellaan toistaiseksi etäyhteydellä, sähköpostitse ja puhelimitse.  Business Espoon verkkosivuilla palveleva Chatbot Bertta vastaa yritysten yleisluontoisiin kysymyksiin muun muassa kansainvälistymisestä, koulutuksesta ja työllistämisestä. 

Älybotti aloitti monikielisen koronaneuvonnan Espoossa

Espoossa on otettu käyttöön älybotti täydentämään muuta viestintää. Älybotti osaa vastata kysymyksiin yli 100 kielellä. Sen kielitaito perustuu englannin kielestä tehtyihin konekäännöksiin. Kielioppivirheitä varmasti tulee, mutta tavoitteena on, että viestien tärkein merkitys välittyy. Uutinen