Espoo palvelee nyt myös chatissä

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
23.5.2019 klo 12.17

Espoon kaupunki on ottanut chat-keskustelun käyttöön uutena palvelukanavana. Chat tarkoittaa kirjoittaen tapahtuvaa pikakeskustelua. Palvelu avautuu Espoo.fi-verkkosivuilta.

Aluksi chat toimii

Pääset kokeilemaan chattiä menemällä yllä mainituille verkkosivuille ja klikkaamalla avautuvasta chat-ikkunasta ”avaa chat”.

"Perinteinen puhelinpalvelu ei enää riitä. Haluamme palvella useissa kanavissa ja siten helpottaa asiakkaiden arkea. Selvitämme myös mahdollisuuksia laajentaa palvelua jossain vaiheessa myös virka-ajan ulkopuolelle robotiikkaa hyödyntäen", palveluesimies Aija Paige sanoo.

Terveysasematkin auttavat chatissä

Espoon kaupungin terveysasemat ovat niin ikään ottaneet chatin käyttöön verkkosivuillaan. Se palvelee maanantaista perjantaihin kello 9–15.

Hoitajat vastaavat chatissa yleisluotoisiin kysymyksiin. Vielä tällä hetkellä chatissa ei voida käsitellä potilastietoja, koska se vaatisi tunnistautumista – tämä ominaisuus on tulossa käyttöön vuonna 2020.

Terveysasemien chat löytyy kaikkien terveysasemien verkkosivuilta ja osoitteesta www.espoo.fi/terveysasemat. Toistaiseksi se palvelee lähinnä suomeksi, pian myös ruotsiksi ja englanniksi.

Palvelu laajenee myöhemmin

Chat-palvelua valmistellaan myös henkilökuljetusten sekä suomenkielisen varhaiskasvatuksen asiakaspalveluun. Neuvola avaa chatin kesäkuussa.

Syksyllä Espoon asiointipalvelut ottaa käyttöön myös mahdollisuuden asioida video-chatin välityksellä.

Ohjeet asiakkaille

  • Älä kirjoita chattiin henkilökohtaisia tietojasi, kuten henkilötunnusta, osoitetietoja tai tietoja viranomaispäätöksestä, ellei asiakaspalvelija niitä erikseen pyydä.
  • Jos henkilökohtaisten tietojesi kysyminen on tarpeen palvelutilanteessa, asiakaspalvelija ohjaa sinut kirjautumaan keskusteluun esimerkiksi pankkitunnuksilla.

Lisätietoja