Vastaa kyselyyn: Tarvitsetko apua sähköisten palveluiden käytössä?

  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
1.6.2021 klo 10.21

Espoossa pidämme ensisijaisen tärkeänä, että jokainen osaa asioida kaupungin palveluissa myös sähköisesti ja tarvittaessa ilman omia laitteita. Jos asiointi sähköisissä palveluissa ei vielä suju, voi asiointiin saada apua, niin sanottua digitukea.

Kehitämme yhdessä Vantaan kaupungin kanssa monipaikkaista digitukea, jota olisi tarjolla verkossa, puhelimessa ja kasvokkain. Monipaikkaisuus tarkoittaa, että tukea on tarjolla paitsi verkossa, myös puhelimessa ja kasvokkain.

Olemme avanneet espoolaisille ja vantaalaisille suunnatun kyselyn, jossa kartoitamme kuntalaisten digitaitoja, digituen tarpeita, sähköisten palveluiden käyttöä ja digituen tunnettuutta.

Voit vastata kyselyyn

  • verkossa omalla tietokoneellasi tai älylaitteellasi
  • asiointipisteen asiakaskoneella − ennakkoäänestyksen ajan eli 8.6.2021 saakka vain Matinkylässä ja Kalajärvellä, sen jälkeen myös muissa asiointipisteissä
  • paperilomakkeella, jonka saat asiointipisteistämme ja voit halutessasi täyttää kotona.

Lähetämme paperisia kyselylomakkeita myös postitse satunnaisotannalla 1 500 espoolaiselle ja 1 500 vantaalaiselle. Vastauskielinä ovat suomi, ruotsi, englanti, venäjä, viro, somali ja arabia.

Kysely on anonyymi eli sinua ei voi tunnistaa vastauksista. Vastausaika päättyy 27.6.2021. Jos haluat osallistua kulttuurilippujen arvontaan, jätä kyselyn lopussa yhteystietosi – niitä ei yhdistetä vastauksiisi.

Espoon ja Vantaan yhteinen monipaikkaisen digituen hanke saa rahoitusta valtiovarainministeriöltä.

Lisätietoja

Laura Hakala, hankekoordinaattori, Espoon kaupunki
Laura2.hakala@espoo.fi
puh. 040 639 4322