Kuljetuspalvelutukihakemus verkossa

Jätä kuljetuspalvelutukihakemus verkossa. Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmenteen käyttöä.

Voit seurata kuljetuspalvelutukihakemuksen käsittelyä verkossa. Kun kirjaudut verkkopalveluun, sinun tulee valita asiointikanavaksesi Omapalvelu (saat päätökset sähköisesti) tai postitse (päätös toimitetaan sinulle paperisena). Mikäli et valitse asiointikanavaa lainkaan, päätökset toimitetaan sinulle postitse.

Kuljetuspalvelua voi saada sosiaalihuolto- tai vammaispalvelulain perusteella, ja sen tarkoituksena on tukea ikäihmisten ja vaikeavammaisten kotona selviytymistä.

Huomioithan, että hakemuksen tiedot eivät näy palvelussa heti hakemuksen jättämisen jälkeen, vaan vasta parin arkipäivän kuluttua.

Hakemusta ei voi tehdä omilla pankkitunnuksilla toiselle henkilölle.

Usein kysyttyä

En pääse kirjautumaan palveluun. Mistä tämä johtuu?

Palvelussa tai internet-yhteydessä saattaa olla hetkellisiä toimintahäiriöitä, jotka estävät palveluun kirjautumisen. Kannattaa myös tarkistaa, että käytössäsi on palvelua tukeva selain.

Tuetut selaimet:

  • Internet Explorer 11 tai uudempi. Microsoft on päättänyt Internet Explorerin (IE) versioiden 8, 9 ja 10 tuen
  • Mozilla Firefox 3.5. tai uudempi
  • Opera 10.5 tai uudempi
  • Safari ja Chrome uusimmat versiot
  • Safarin iPad-versiolle ei voida taata 100 % toimintavarmuutta
  • Mikäli palvelua yritetään käyttää selainversioilla, jotka eivät ole tällä listalla, käyttö estetään ja käyttäjää ohjataan päivittämään selaimensa.

Ongelmatilanteen selvittämistä auttaa, mikäli ilmoitat käyttämäsi selaimen, mitä yritit tehdä, missä vaiheessa kirjautuminen estyi ja millaisen virheilmoituksen sait.

Kirjautuminen palveluun onnistui, mutta palvelussa ei näy mitään tietoja.

Hakemus näkyy vastaanotettuna palvelussa 1–2 arkipäivän kuluttua siitä, kun se on saapunut Vammaispalveluiden tai kotihoidon keskitettyjen palvelujen toimistoon. Hakemuksen tai päätöksen asiasisältö ei palvelussa näy, ainoastaan seuraavat käsittelyvaiheet:

  • Hakemus on lähetetty (koskee sähköisesti jätettyä hakemusta)
  • Hakemus on vastaanotettu ja kirjattu tietojärjestelmään
  • Hakemus on peruttu
  • Hakemus odottaa lisäselvityksiä
  • Hakemus on käsittelyssä ja päätöstä ollaan valmistelemassa
  • Hakemukseen on tehty joko myönteinen tai kielteinen päätös

Ongelmatilanteen selvittämistä auttaa, mikäli ilmoitat käyttämäsi selaimen, mitä yritit tehdä ja mitä tietoja palvelussa ei näy.

Huom!

Palvelussa on huoltotoimenpiteistä johtuva käyttökatko joka viikko torstain ja perjantain välisenä yönä klo 23 - 0:30 sekä joka kuukauden neljäntenä maanantaina klo 22 - 00.

Käyttöohje

Palvelun käyttöohje


Palvelun tyyppi

Käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista pankkitunnuksin.

Lisätietoja kansalaisen tunnistus- ja maksamispalvelusta(Vetuma)

Palveluun voi kirjautua myös mobiilivarmenteella

mobiilivarmenne.fi
Mobiilitunnistautuminen toimii Elisan, Soneran ja DNA:n matkapuhelinliittymissä, joihin on liitetty mobiilivarmennepalvelu.
Operaattori perii mobiilitunnistuksesta oman hinnastonsa mukaisen maksun.
Vetuma-palvelua ylläpitää Valtiokonttori.

Kuljetuspalvelun yhteystiedot

Sosiaalihuoltolain mukainen kuljetuspalvelu:

Seniorineuvonta ja palveluohjaus

Puhelin
ma - pe klo 9 - 15
09 816 33333

Sähköposti
nestori@espoo.fi


Vammaispalvelulain mukainen kuljetuspalvelu:

Vammaispalvelut

Puhelin
ma - pe klo 9 - 11
09 816 45285

Sähköposti
vammaispalvelut@espoo.fi

Palautetta sosiaalihuoltolain mukaisen kuljetuspalvelun asiasisällöstä
voitjättäätäältä
ja vammaispalvelulain
mukaisen asiasisällöstä täältä.

Kuljetuspalvelun sähköisen asioinnin tekninen käyttötuki

Teknisissä kysymyksissä (kirjautumisongelmat, virheilmoitukset...) voit jättää palautetta ensisijaisesti täältä.

Voit jättää palautetta myös sähköpostitse sotet.sahkoinenasiointi@
espoo.fi

tai puhelimitse 043 826 9082.